BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, March 29, 2009

syukur

alhamdulillah, ana panjtkan kesyukuran ke hadrat ilahi kerana masih lagi memberi peluang kepada ana untuk berkongsi sedikit sebnyak apa yang ana dapat selama tempoh ana berdiam...

ana bukanlah sesiapa, juga bukannya ada apa-apa, tapi cuba untuk memberi apa yang ada. untuk yang pertamanya, ana cuma nak kongsi, semester ni adlh semestr akhir untuk ana. dan minggu depan ana akan memasuki fatrah imtihan. al-Quran yang ditanggung bukanlah sebarangan tanggungjawab, tetapi lebih kepada amanah untuk menjaganya. ana cuba untuk perbaiki diri, seiring akhlak al-Quran. ana cuba untuk menjadi seperti para sahabat.

keduanya, ada beberapa ketika lepas, ana pernh bangkitkan mengenai perkara akhlak dikalangan hamlatul quran. yang sekarang ini kian meruncing. apa peranan dan tanggungjawab mereka ini sebenarnya? besar. sangat besar. ana mohon pada sesiapa yang boleh memberi cadangan juga pendapat untk kita kongsi bersama.

ketiga, baru2 ini ana telah mengikuti satu seminar ancaman kristianisasi di malaysia anjuran kolej ana. seminar dimana ana boleh anggap ianya berjaya. menarik, bernas, penuh dengan fakta. slot pertama di sampaikan oleh Brother Kamarudian b. Adbdullah saudara baru. tetapi bukanlah baru sangat. dah hampir 20 tahun. slot ke-2 dan 3 disampaikan oleh Us. Rashidy b. Mohammad Rashid dari JAKIM.

untuk yang terakhirnya, ana cuba untuk bangkitkan banyak persoalan ummah dan bagaimana atau apakah tanggungjawab kita sebagai muslim. dan ana sendiri akan cuba praktikalkan apa yang ana dapat. insya Allah. doa mudah2an kita semua dipermudahkan segala urusan oleh Allah.

segala yang baik itu datangnya dari Allah dan yang lemah itu datangnya dari diri ana sendiri walaupun hakikat kedua-duanya datang dari Allah. apa yang baik kita ambil dan apa yang buruk kita tinggalkan. sekian, wallahua'lam...

0 comments: