BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, December 14, 2008

kehambaan

jangan mengharap sesuatu keputusan yang baik apabila hubungan kita dengan Allah masih rapuh dan renggang. kerana kita hamba yang mengharap padaNya tanpa berusaha. mengharap padaNya tanpa mengikut segala perintahNya.

dan boleh jadi apa yang kita mahukan bukan yang terbaik untuk diri kita. mungkin juga Allah mahu berikan yang lebih baik dari sekarang. segala-galanya terletak pada diri kita. yang penting hubungan kita dengan Allah dapat diperbaiki.

kita adalah hamba yang lemah. yang perlu mengharapkan pertolongan daripadaNya. justeru kenapa perlu kita sombong dengan segala perintah dan suruhanNya.

perbaiki diri. jaga hubungan dengan Allah. insya Allah, Allah akan menjaga kita selama mana mungkin kita mahukan perlindungan daripadaNya dunia juga akhirat.

Ya Allah, Kau berikanlah kepada kami kebaikan dunia dan akhirat. dan jauhilah kami daripada azab api neraka. kerana sesungguhnya kami tidak dapat menentukan hala tuju kami sendiri tanpa bantuan daripadaMu Ya Allah. kurniakanlah kepada kami kebijaksanaan dalam menguruskan kehidupan kami sebaik mungkin.

Ya Allah, berkuasanya Engkau menjadikan langit dan bumi, siang dan malam. hambaMu ini datang mengadu kepadaMu Ya Allah. maka ampunkanlah dosa-dosa kami...

Amin..

0 comments: